امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
caspiansteel
خانه
منو
021-58245000
محصولات
واتس آپ
تامین کننده انواع محصولات فولادی در ایران
caspiansteel

جدول وزن پروفیل

جدول وزن پروفیل در ابعاد و ضخامت های مختلف ، بررسی وزن انواع محصولات فولادی توسط محاسبه گر انلاین وزن کاسپین استیل
جدول وزن پروفیل آهن

دسترسی سریع به محتوای جدول وزن پروفیل

4.6/5 - (17 امتیاز)

جدول وزن پروفیل

برای شما عزیزان جدول وزن پروفیل به همراه محاسبه گر آنلاین وزن این محصول در قسمت ماشین حساب قرار داده شده است.به طور کلی وزن پروفیل با در نظر گرفتن فاکتورهای مربوط به این محصول از جمله ضخامت، طول و عرض پروفیل محاسبه می شود. همانطور که از فرمول ها مشاهده می کنید با در نظر گرفتن سه عامل و با استفاده از یک فرمول ساده می توان به راحتی وزن این محصول را بدست آورد.

از آنجایی که وزن محصولات فولادی یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در قیمت آن ها تاثیرگذار است، بهتر است قبل از خرید در مورد وزن پروفیل با کارشناسان فروش مشورت کنید.

همچنین توصیه می شود برای اطمینان از اصل بودن مواد خریداری شده، وزن کالای دریافتی را با استفاده از فرمول های وارد شده پس از تحویل کالا محاسبه کنید. سپس می توانید وزن پروفیل را به صورت آنلاین با وارد کردن طول و ضخامت پروفیل مورد نظر محاسبه کنید. در برخی موارد امکان دسترسی به جداول وزن وجود ندارد و استفاده از فرمول نیز زمان بر است، بنابراین محاسبه آنلاین وزن پروفایل قوطی می تواند به شما کمک کند و در زمان صرفه جویی کنید. با استفاده از نرم افزار زیر به راحتی می توانید با تنظیم ابعاد، وزن نهایی پروفیل خریداری شده را دریابید.

محاسبه وزن آهن از اهمیت  بسیار بالایی برای مهندسان برخوردار است. استفاده از جدول وزنی باعث می شود تا از وزن استاندارد محصول اطمینان حاصل کرده و برای محاسبه آن از جدول، محاسبه گر انلاین و… استفاده کنید. پروفیل دارای کاربرد گسترده در ساختمان می باشد و دانستن وزن این محصول برای بهره گیری در ساخت و ساز امری ضروری محسوب می شود. در ادامه به مشخصات پروفیل می پردازیم.

 

محاسبه وزن پروفیل با استفاده از جدول وزن پروفیل

به دلیل تنوع زیاد پروفیل های موجود در بازار و تولید پروفیل های سبک و سنگین برای کاربردهای مختلف، اطلاع از وزن این محصول پیش از خرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. روش های مختلفی برای محاسبه وزن پروفیل وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مراجعه به سایت تولیدکننده محصول، استفاده از فرمول مخصوص و رجوع به جداول وزنی معتبر اشاره کرد.

در سریع ترین روش برای اطلاع از وزن پروفیل خریداری شده می توانید به سایت مربوط به برند موردنظر مراجعه کرده و با جست و جوی ابعاد محصول خریداری شده از وزن آن اطلاع یابید. در برخی موارد وزن پروفیل در برگه آنالیزی که از طرف سازنده ارسال می شود نیز قابل مشاهده است.

با این حال این روش نیز در برخی موارد چنانچه اطلاعات برند در اینترنت موجود نباشد کمی دشوار است. در روش بعد می توانید با استفاده از جدول وزن پروفیل از منابع معتبر مانند سایت کاسپین استیل به وزن محصول خریداری شده دست یابید. در ادامه این صفحه جدول وزن انواع ابعاد پروفیل و همچنین وزن پروفیل کارخانجات مختلف را می توانید به راحتی مشاهده نمایید.

محاسبه وزن پروفیل با داشتن طول و وزن مخصوص

در فرمول محاسبه وزن پروفیل با داشتن طول و وزن مخصوص این محصول می توانید به راحتی به وزن آن دست یابید. همچنین میتوانید مقادیر زیر را برای یک پروفیل با ابعاد و ضخامت دلخواه با جدول وزن پروفیل مقایسه نمایید.

۲*(طول (w) + عرض(H)) * ضخامت (T) * طول شاخه (L) * (چگالی آهن) ۷٫۸۶ = وزن پروفیل

محاسبه وزن پروفیل قوطی

قوطی پروفیلی فولادی و توخالی است که به شکل و مقاطع مختلفی تولید می شود. این محصول دارای جنس های مختلف آلمینیوم، فولاد، استیل و…می باشد. قوطی به 3 روش مستقیم، غیر مستقیم و دو تکه تولید و در بازار عرضه می شود. قوطی به دلیل تو خالی بودن و شکل ظاهری بیشتر در ساختمان سازی کاربرد دارد. ساختار قدرتمند، استحکام بالا و کاهش وزن سازه از مزایای این پروفیل محسوب می شود. شما این امکان را دارید تا مقدار محاسبه شده با استفاده از فرمول زیر را با جدول وزن پروفیل مقایسه نمایید.

عرض(cm)* طول(cm) * ضخامت(mm) * چگالی (8.75) = وزن پروفیل آلومینیوم

محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

ساخت بسیاری از خودروهای لوکس و محصولاتی مانند درب و پنجره ها و وسایل آشپزخانه بدون استفاده از آلومینیوم ممکن نیست. این محصول در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای دارد و روز به روز بر موارد کاربرد آن افزوده می گردد. وزن پروفیل درب و پنجره و همین طور وزن یک متر مربع پنجره آلومینیومی باید از قبل تعیین شود. چرا که قیمت هر کیلو پروفیل آلومینیوم و وزن آن، تعیین کننده قیمت نهایی محصول و پروژه ای است که در ساخت آن از آلومینیوم بهره گرفته شده.

عرض(cm)* طول(cm) * ضخامت(mm) * چگالی آلومینیوم(2.7) = وزن پروفیل آلومینیوم

 

محاسبه وزن پروفیل UPVC

اهمیت محاسبه وزن پنجره دو جداره از بابت تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی است. بار استاتیکی مربوط به وزن شیشه و بار دینامیکی به عوامل خارجی چون وزش باد و زلزله باز می گردد. در پنجره های دو جداره از دو لایه شیشه استفاده می شود. پس طبیعتا چنین پنجره هایی وزن بالاتری نسبت به پنجره های معمولی دارند. از طرفی دیگر شیشه های مختلفی به لحاظ ساختار شکستن (ساده و سکوریت) و ضخامت مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه ها خود نیز وزن های مختلفی دارند و هرچه وزن شیشه بالاتر رود به پروفیل مقاومتری نیاز است. مسلما پروفیل های آهنی و چوبی مقاومت بالاتری برای تحمل وزن شیشه دارند اما همانطور که در مقالات قبلی بررسی کردیم هر کدام از این دو نوع پروفیل به دلیل داشتن نقایص قابل توجه بتدریج کنار گذاشته شده اند و پنجره های دو جداره upvc جایگزین آنها شده است.

 

عرض(cm)* طول(cm) * ضخامت(mm) * چگالی آهن(8) = وزن پروفیل UPVC

جدول وزنی پروفیل آهن

با توجه به کاربرد گسترده این محصول مشخص کردن وزن پروفیل با استفاده از جدول وزنی قوطی و پروفیل بسیار مهم می باشد. مهم ترین استاندارد های ساخت قوطی DIN 59411، JIS G3466 ، DIN 2395 در بازار می باشد. عموما وزن پروفیل نبشی دوطرف مساوی (∟)، وزن پروفیل نبشی با لبه­ های نامساوی (L)، وزن سپری (T) و وزن قوطی چهارگوش با فرمول زیر بدست می آید:

وزن قوطی (کیلوگرم) = تعداد * طول به کار رفته ( متر) * وزن مخصوص قوطی ( کیلوگرم / متر)

 

ابزار محاسبه آنلاین جدول وزن پروفیل آهن

استفاده از جدول وزن آهن آلات، روشی سریع برای بدست آوردن وزن آهن می باشد. میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن تنها قسمتی از مقاطع فولادی می باشد که در انواع پروژه های ساختمانی از آن استفاده می شود. آگاهی از وزن این مقاطع فولادی امری ضروری برای مهندسان و طراحان سازه می باشد. از این رو طراحان نیازمند ابزاری با سرعت بالا برای محاسبه وزن محصولات می باشند.

روش انلاین محاسبه وزن پروفیل آهن

هر یک از محصولات فولادی دارای جدول وزنی خاص خود می باشد. برای بدست آوردن وزن محصول در اندازه و تعداد معین از فرمول مخصوص وزن آن مقطع فولادی استفاده می شود. این روش کمی برای طراحان سازه وقت گیر است. به همین جهت ما ابزار محاسبه آنلاین وزن آهن آلات را طراحی و بر روی سایت قرار داده ایم تا در سریع ترین زمان و خطای کمتر، وزن محصول تخمین زده شود.

محاسبه گر انلاین طوری طراحی شده است که قابلیت استفاده برای انواع محصولات مانند میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن و… را داشته باشد. به طور کلی برای بدست اوردن وزن فلزاتی مانند آهن باید دو پارامتر مساحت و چگالی مربوط به محصول مورد نظر را در اختیار داشته باشیم. با بدست آوردن مساحت و قرار دادن در فرمول یاد‌ شده می‌توان به راحتی وزن‌ نهایی را به دست آورد.

سوالات متداول پیرامون جدول وزن پروفیل

وزن پروفیل (kg) = تعداد * طول به کار رفته بر اساس متر * وزن مخصوص پروفیل بر اساس kg
قوطی مستطیلی (RHS )
قوطی مربعی (SHS)