امروز جمعه 10 فروردین 1403
caspiansteel
خانه
منو
021-58245000
محصولات
واتس آپ
تامین کننده انواع محصولات فولادی در ایران
caspiansteel

جدول وزن ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه

جدول وزن ورق سیاه در ابعاد و ضخامت های مختلف، بررسی وزن انواع محصولات فولادی توسط محاسبه گر انلاین وزن کاسپین استیل
جدول وزن ورق سیاه

دسترسی سریع به محتوای جدول وزن ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه

5/5 - (10 امتیاز)

محاسبه وزن انواع ورق فولادی یکی از ساده ترین محاسبات در بین وزن سایر محصولات فولادی می باشد. از طرفی محاسبه وزن ورق می تواند به اطلاع از قیمت دقیق ورق سیاه کمک کند. با توجه به شناخت مساحت و چگالی این محصول می توان وزن آن را به راحتی محاسبه کرد.

در این بخش جدول محاسبه وزن ورق فولادی به همراه محاسبه گر آنلاین وزن ورق سیاه آورده شده است. همانطور که می دانید انواع مختلفی از ورق های فلزی با مواد مختلف در بازار موجود است که برای محاسبه وزن این محصول ابتدا باید به چگالی آنها پی برد. برای شما جدول وزن ورق سیاه را به همراه جدول وزن ورق فولادی و محاسبه گر آنلاین وزن ورق سیاه قرار داده ایم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ورق سیاه در شرایط نورد گرم Hot Rolling و در دمایی بالاتر از 930 درجه سانتی‌ گراد یا همان 1700 درجه فارنهایت توسط عملیات فشرده ‌سازی نورد تولید می شود. سطح خارجی این فلزات مانند ورق‌های روغنی و گالوانیزه براق نبوده و ممکن است آثاری از برآمدگی و یا حالت ‌های مات بر روی آن وجود داشته باشد. به همین دلیل در بازار به آنها ورق سیاه گفته می ‌شود.

محاسبه وزن ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه

ورق سیاه با گرید St37 پرکاربردترین ورق سیاه موجود در بازار می باشد. این محصول با توجه به کاربرد آن در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید می شود. بیشترین فروش این ورق مربوط به ضخامت‌های بیشتر از ۲۰ میلی ‌متر است که به صورت شیت برش خورده تولید و در بازار فروخته می شود.

برای محاسبه وزن ورق سیاه از روش فرمولی ( افلاین ) یا روش محاسبه گر انلاین سایت کاسپین استیل استفاده می شود. برای تدوین جدول وزن ورق سیاه کافیست حجم ورق محاسبه و در چگالی فولاد ضرب شود.

ضخامت (میلی ‌متر) * عرض (متر) * طول (متر) * ۷.۸۷ = وزن ورق فولادی

حال اگر ورق سیاه به صورت رول باشد وزن آن بر حسب واحد طول بیان می شود. برای این منظور کافی است ضخامت و عرض ورق را در چگالی آن ضرب کنیم. برای سایر انواع فولاد مانند ورق روغنی، ورق گالوانیزه و غیره، چون وزن مخصوص آهن در ورق سرد و گرم یکسان است، وزن ورق روغنی، وزن ورق سیاه و وزن ورق گالوانیزه یکسان است.. اگرچه وزن ورق فولادی محاسبه شده با فرمول یا محاسبه آنلاین بسیار قابل قبول و قابل اعتماد است، اما به دلیل تفاوت جزئی در چگالی صفحات، وزن دقیق ورق سیاه زمانی که روی باسکول قرار می گیرد مشخص می شود.

برای مثال وزن ورق 6*1*2 گالوانیزه برابر 6*2*1*8 و مساوی 96 کیلوگرم می باشد.

نکته قابل توجه اینکه وزن به دست آمده توسط این فرمول حدودی بوده و وزن واقعی پس از تحویل بار و قرار دادن محصول بر روی باسکول مشخص می گردد. بنابراین به طور کلی برای محاسبه وزن انواع ورق فولادی در اشکال مختلف ابتدا بایستی حجم آنها را بدست آورد و سپس حجم بدست آمده را در وزن مخصوص فولاد نرم ضرب نماییم.

وزن انواع پلیت(kg) : حجم پلیت ( m3) * (7850) وزن مخصوص فولاد نرم ( kg/m3)

وزن ورق فولادی با ابعاد PL70*30*1 بدین شکل محاسبه می گردد:

وزن پلیت = [ 0.7 × 0.3 × 0.01] (m3) × [7850 وزن مخصوص فولاد نرم] (kg/m3) =  16.485 کیلوگرم

در این محاسبه مقدار : (0.7 = طول پلیت) (0.3 = عرض پلیت) (0.01 = ضخامت پلیت) میباشد.

طراحان و مهندسین آلمانی با هدف مشخص کردن وزن مقاطع فولادی جدولی با نام جدول اشتال طراحی کرده اند. استفاده از فرمول برای بدست آوردن وزن محصول کارب زمان گیر و با درصد خطای بالا می باشد. به همین جهت با استفاده از جدول اشتال وزن محصول مورد نظر خود را بدون محاسبه فرمولی بدست می آوریم.

ابزار محاسبه آنلاین جدول وزن ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه

استفاده از جدول وزن آهن آلات، روشی سریع برای بدست آوردن وزن آهن می باشد. میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن تنها قسمتی از مقاطع فولادی می باشد که در انواع پروژه های ساختمانی از آن استفاده می شود. آگاهی از وزن این مقاطع فولادی امری ضروری برای مهندسان و طراحان سازه می باشد. از این رو طراحان نیازمند ابزاری با سرعت بالا برای محاسبه وزن محصولات می باشند.

جدول محاسبه وزن ورق فولادی به صورت آنلاین

هر یک از محصولات فولادی دارای جدول وزنی خاص خود می باشد. برای بدست آوردن وزن محصول در اندازه و تعداد معین از فرمول مخصوص وزن آن مقطع فولادی استفاده می شود. این روش کمی برای طراحان سازه وقت گیر است. به همین جهت ما ابزار محاسبه آنلاین وزن آهن آلات را طراحی و بر روی سایت قرار داده ایم تا در سریع ترین زمان و خطای کمتر، وزن محصول تخمین زده شود.

محاسبه گر انلاین طوری طراحی شده است که قابلیت استفاده برای انواع محصولات مانند میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن و… را داشته باشد. به طور کلی برای بدست اوردن وزن فلزاتی مانند آهن باید دو پارامتر مساحت و چگالی مربوط به محصول مورد نظر را در اختیار داشته باشیم. با بدست آوردن مساحت و قرار دادن در فرمول یاد‌ شده می‌توان به راحتی وزن‌ نهایی را به دست آورد.

سوالات متداول پیرامون جدول وزن ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه

بر اساس مقادیر ارائه شده در وب سایت، می توانید وزن واقعی فولاد را محاسبه کنید.
اوزان ارائه شده در سایت بر اساس استاندارد جهانی، استاندارد دین آلمان طبقه بندی و تدوین شده است