امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
caspiansteel
خانه
منو
021-58245000
محصولات
واتس آپ
تامین کننده انواع محصولات فولادی در ایران
caspiansteel

جدول وزن نبشی

جدول وزن نبشی در ابعاد و ضخامت های مختلف ، بررسی وزن انواع محصولات فولادی توسط محاسبه گر انلاین وزن کاسپین استیل
جدول وزن نبشی

دسترسی سریع به محتوای جدول وزن نبشی

4.3/5 - (3 امتیاز)

نبشی از جمله مقاطع فولادی است که بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به صورت تکی و مرکب در اتصالات بکار می رود. نبشی از جمله محصولات تولیدی به روش نورد سرد و نورد گرم می باشد که به دلیل کاربرد بالای آن در ساختمان سازی، محاسبه وزن آن دارای اهمیت می باشد. از روش های مختلفی وزن نبشی بدست می آید که یکی از این روش ها محاسبه گر انلاین سایت کاسپین استیل می باشد. استفاده از این محاسبه گر انلاین در کنار صرفه جویی در زمان، درصد خطا در محاسبه وزن را نیز کاهش خواهد داد.

این مقطع فولادی یکی از مهمترین پروفیل های مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد که به صورت تکی یا ترکیبی برای اتصالات استفاده می شود. زاویه ها به طور کلی به بال های مساوی و از نظر ظاهری بال های نابرابر تقسیم می شوند. از نبشی برای اتصال پل با ستون یا تیر با تیرهای باربر و برای اتصال ستون با صفحات در فونداسیون و همچنین برای ساخت ستون و خرپا استفاده می شود. در ادامه شما را با محاسبه وزن نبشی و جدول وزن نبشی آشنا می کنیم.

محاسبه جدول وزن نبشی

عواملی در وزن و کاربرد نبشی تاثیر مستقیم دارند که این عوامل براساس استانداردهای خاص و جدول ها متفاوت می باشد. در کنار محاسبه انلاین طراحان از محاسبه به صورت افلاین یا فرمولی نیز استفاده می کنند. فرمول زیر، فرمول محاسبه وزن نبشی به صورت افلاین می باشد. دو ضلع این پروفیل بر هم عمود بوده و در نقشه های ساختمانی با حرف L نمایش داده می شوند. در صورتی که نبشی از نوع بال مساوی باشد پس از حرف L سایز بال درج می شود به عنوان مثالL150 به معنای نبشی بال مساوی با اندازه بال 150 میلیمتر است و اگر بال نامساوی باشد بعد از حرف L سایز بال ها به صورت ضرب کنار یکدیگر درج می شوند.

به صورت کلی وزن یک نبشی اینگونه به دست می آید :

طول نبشی (بر حسب متر) × وزن یک متر نبشی بر اساس ابعاد از جدول اشتال = وزن نبشی

به عنوان مثال نبشی بال نامساوی L 200*100 به عنوان نوعی از نبشی است که سایز یک بال آن 100 و سایز بال دیگر آن 200 میلیمتر است. به دلیل کاربرد بسیار زیاد نبشی در صنعت ساختمان سازی و عمرانی محاسبه وزن آن بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد. برای اندازه گیری وزن نبشی 10 و سایر وزن ها با بالهای مساوی در سایز 100 میلیمتر با علامت اختصاری L100 از فرمول زیر استفاده می گردد:

طول شاخه (میلیمتر) × ضخامت (میلیمتر) × طول بال (میلیمتر) × 2 × 0.00875 = وزن نبشی با بال مساوی

برای مثال :

وزن نبشی دو طرف مساوی (L) = [0.30] (m) × [ (۱۰۰ × ۱۰) وزن مخصوص نبشی = (۱۵٫۱۰)] (kg/m) = 4.53 kg

همچنین وزن نبشی 2 و سایر ابعاد با طول نامساوی در ابعاد L100*50 طبق فرمول بدین شکل محاسبه می شود:

طول شاخه (میلیمتر) × ضخامت (میلیمتر) × مجموع طول 2 بال (میلیمتر) × 0.00875 = وزن نبشی با بال نامساوی

برای مثال :

وزن نبشی با لبه های نامساوی (L) = [0.35] (m) × [( ۱۰۰ × ۵۰ × ۸) وزن مخصوص نبشی = (۸٫۹۹)] (kg/m) = 3.146 kg

نبشی ها با توجه به نوع تولید به دو دسته فابریک و پرسی تقسیم می شوند. اگر یک ورق 6 متری از وسط خم شود یعنی عرض آن خمیده و نبشی شکل باشد به آن محصول نبشی پرسی می گویند و اگر محصول نهایی بدون تغییر شکل فیزیکی از خط تولید خارج شود به آن نبشی فابریک می گویند.

محاسبه جدول وزنی نبشی

عواملی در وزن و کاربرد نبشی تاثیر مستقیم دارند که این عوامل براساس استانداردهای خاص و جدول ها متفاوت می باشد. در کنار محاسبه انلاین طراحان از محاسبه به صورت افلاین یا فرمولی نیز استفاده می کنند. فرمول زیر، فرمول محاسبه وزن نبشی به صورت افلاین می باشد.

طول نبشی (بر حسب متر) × وزن یک متر نبشی بر اساس ابعاد از جدول اشتال= وزن نبشی

ابزار محاسبه آنلاین جدول وزن نبشی

استفاده از جدول وزن آهن آلات، روشی سریع برای بدست آوردن وزن آهن می باشد. میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن تنها قسمتی از مقاطع فولادی می باشد که در انواع پروژه های ساختمانی از آن استفاده می شود. آگاهی از وزن این مقاطع فولادی امری ضروری برای مهندسان و طراحان سازه می باشد. از این رو طراحان نیازمند ابزاری با سرعت بالا برای محاسبه وزن محصولات می باشند.

روش انلاین محاسبه وزن نبشی

هر یک از محصولات فولادی دارای جدول وزنی خاص خود می باشد. برای بدست آوردن وزن محصول در اندازه و تعداد معین از فرمول مخصوص وزن آن مقطع فولادی استفاده می شود. این روش کمی برای طراحان سازه وقت گیر است. به همین جهت ما ابزار محاسبه آنلاین وزن آهن آلات را طراحی و بر روی سایت قرار داده ایم تا در سریع ترین زمان و خطای کمتر، وزن محصول تخمین زده شود.

محاسبه گر انلاین طوری طراحی شده است که قابلیت استفاده برای انواع محصولات مانند میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن و… را داشته باشد. به طور کلی برای بدست اوردن وزن فلزاتی مانند آهن باید دو پارامتر مساحت و چگالی مربوط به محصول مورد نظر را در اختیار داشته باشیم. با بدست آوردن مساحت و قرار دادن در فرمول یاد‌ شده می‌توان به راحتی وزن‌ نهایی را به دست آورد.

طول شاخه

 

سوالات متداول پیرامون جدول وزن نبشی

وزن تقریبی نبشی = مجموع طول بال های نبشی * ضخامت نبشی * ارتفاع نبشی * 7850
بله، شما میتوانید با ماشین حاسب آنلاین محاسبه وزن نبشی با چند کلیک و با در اختیار داشتن سایز و ضخامت و طول شاخه، وزن نبشی مورد نظر خود را محاسبه کنید.